Ediția cu numărul 14 a celui mai dificil raliu hard enduro din lume a debutat marți cu showul urban din centrul Sibiului. Cei mai buni rideri de la clasele Bronze, Silver și Gold și-au arătat abilitățile în fața miilor de fani care au rezistat aversei torențiale.
Cel mai rapid pe obstacolele devenite mult mai dificile după ce au fost udate de ploaie a fost Alfredo Gomez. Spaniolul a făcut 10 tururi în 17min23sec și este urmat în clasament de Billy Bolt (Husqvarna) și Jonny Walker (KTM).
Alfredo Gomez (#2,KTM, Spania): „Sunt într-o perioadă bună și mă simt foarte bine pe motocicletă – mă bucur de ea. Mă bucur că am putut alege să pornesc al treilea în prima zi de off-road! ” – Cei mai rapizi trei rideri de la clasa Gold au posibilitatea să își aleagă poziția de pe care vor lua startul în prima zi în care se navighează după GPS.
Billy Bolt (#13, Husqvarna, Marea Britanie): „Anul acesta pornesc cu mai multe cunoștințe și experiență. Strategia mea este să îmi găsesc un ritm care să îmi permită să rezist toate cele patru zile. ” – în 2016, la prima sa experiență într-un raliu de hard enduro, Billy s-a abătut mult prea mult de la traseu și a fost silit să abandoneze.
Jonny Walker (#23, KTM, Marea Britanie): „Sunt puțin supărat pentru că este un mare dezavantaj să pornești primul în prima zi de off-road – nu ai nicio urmă după care să te orientezi. În mod ideal vrei să iei startul de pe trei ca să câștigi cursa. Dar voi da tot ce pot – asta este. ” – Jonny a venit hotărât să obțină cel de al treilea său titlu la Red Bull Romaniacs.
La primul său Prolog la clasa Gold, cea mai dificilă din raliu, Norbert Jozsa a izbutit să se claseze pe locul 21. Atât el, cât și Zsolt Varga au avut ca obiectiv să nu se accidenteze, având în vedere că urmează patru zile de off-road și peste 600 de km. Cei doi rideri români își doresc să ajungă la finișul de sâmbătă și să termine, pentru prima dată, Red Bull Romaniacs pe cel mai dur traseu.
În urma calificărilor, Mani Gyenes a pornit de pe locul nouă în prolog și va pleca de pe 20 în prima zi de off-road.
Mani Gyenes #102: „A fost un Prolog dificil din cauza vremii. Înainte de start a plouat torențial vreo 10 minute și ne-a dat peste cap toate planurile. Aveam decise trase, însă nu le-am putut folosi. Nici în zona de cauciucuri nici pe lemne nu am putut ridica fața motocicletei din pricina pneului spate, nu am avut aderență. Așa că am făcut doar două tururi, am preferat să nu mă accidentez. Cred că pentru mine a fost cel mai dificil prolog dintre toate cele 14. Îmi doresc un rezultat mai bun în zilele următoare.”
Miercuri este programată prima zi de off-road cu trasee nu departe de Sibiu, dovadă și poziționarea service pointului, de la jumătatea zilei, chiar la Arena Platoș (Păltiniș). Pentru cei de la Gold va fi o zi dură cu doar 124 de km. Cu alte cuvinte vor avea mult de lucru pe secțiuni aproape imposibile precum: Wolf”s nest (culme abruptă și pietroasă cu o cărare foarte îngustă), Steroid sau Rocky 5. Ca să vă faceți o părere despre cât de dificil este traseul în prima zi, luați în calcul că se așteaptă ca cel mai rapid timp de parcurgere al celor 124 de km să fie de 5h și 40 de minute.
Nici cei de la Silver nu au o zi simplă. Sunt în program foarte multe urcări și coborâri abrupte și o serie de puncte unde traseul se intersectează cu cel de la Gold.
Pentru Bronze și Iron s-a pregătit un debut mult mai soft comparativ cu al celorlalte două clase, însă și ei vor simți că sunt la Red Bull Romaniacs.
Raliul se va încheia sâmbătă cu un finiș spectaculos pe dealul Gușterița din Sibiu. Pe lângă deja tradiționala urcare aproape verticală, se pregătesc o serie de obstacole care îi vor face pe rideri să își amintească de ediția cu nr.14.
Fotografii: Predrag Vuckovic
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER